Gott Nytt År 2009

Året 2008 har varit ett riktigt roligt år, jag har slitit mitt hår och lyckats med mitt mål att få Me Godkänd Vallhund men det blev några försök innan jag fick till det. Jag var nervös att jag inte tänkte klart 😦 som tur såg domaren det och försökte lugna ner mig, haha det behövdes nog!! Har även gått 2 Ik-1 tävlingar med min lånade hund Lee, Me´s mamma, det var en upplevelse!! Domaren Sven´s kommentar var: Rutinerad hund, rutinerat förd. Ja vad säger man, min första Ik-1 tävling då är man inte rutinerad!! Han tyckte att jag lyckades bra att köra en så pass rutinerad hund som Lee, vilket han sa var inte enkelt. Men Lee hon ställer upp i vått å torrt 😀 trots min förarmissar. Tack! Jag har varit på kurs för Karin Söderberg och Con McGarry vilket var mycket trevligt och lärorikt. Har oxå varit på ett superfint bröllop i Storforsen(Älvsbyn) där vi fick åka helikopter till bröllopsmiddagen, wow vilken upplevelse! Varit runt på klubbens träningskvällar och prövat många olika får med bra och bättre framgång. Jo vi (våran klubb)hade en uppvisning i Luleå utanför Djurmagasinet, där vi visade olika hundar i varierande ålder och utbildning. En mycket uppskattade föreställning 😀 Har säkert gjort massa annat som jag just nu inte kommer på. Vill sluta detta år med att tacka ALLA som jag har tränat hos och för all hjälp jag har fått. Utan er hade jag inte fixat Vallhundsprovet!! Även ett stort tack för att jag fick låna Lee, det var kul och lärorikt!! Nu blickar vi fram mot året 2009 med förväntan, vad kommer det att erbjuda?! det återstår att se 😀 Vi siktar mot fler Ik-1 tävlingar med bättre resultat än årets. Det finns ett album under bilder där jag har lagt in bilder som jag gillar och lite om vad som har hänt under året. Tyvärr kunde jag inte ta med alla bilder, eftersom det var massor..

Ha nu ett riktigt Gott Nytt År!!! // Linda

bild-167

Från vänster: Twix, Elliot, Meja och Me

8 Responses to “Gott Nytt År 2009”


  1. 1 Ann-Charlotte,Meja & Twix 30 december 2008 kl. 23:12

    Tack för nyårshälsningen!
    Jättefina bilder som du fotat under året!=)
    Jepp nu ser vi fram emot nytt år och nya äventyr!!!
    Vi önskar dig & hundarna ett riktigt gott avslut på 2008 och ett HEJDUNDRANDES GOTT NYTT SPÄNNANDE & LYCKOSAMT 2009!
    Ses nästa år…TJOHOOO!

  2. 2 Helena 31 december 2008 kl. 10:20

    Gott Nytt 2009! önskar vi ”baki berget” – Helena, Jimmy, Edith och Gill.

    Kram 😀

  3. 3 Johanna 31 december 2008 kl. 12:55

    TacK för nyårs hälsningarna, vi önskar er det samma:)
    Till våren/Sommarn kommer vi med buller och bång *förhoppningvis* 😉

    Kramisar och kli bakomörat till hundarna //Johanna Amigo & Scot

  4. 4 Anette m flock. 31 december 2008 kl. 13:00

    Önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

  5. 5 Ing-Marie 31 december 2008 kl. 17:51

    Vilka härliga upplevelser du har haft 2008.
    Hoppas att det kommande året ger dig minst lika
    fina minnen.
    GOTT NYTT ÅR!!! 🙂

  6. 8 Madeleine 02 januari 2009 kl. 23:55

    Halloj norrländskan!!!

    Även jag vill önska dig och dina hundar ett riktigt mysigt och framgångsrikt 2009!! Jag kommer att följa det med spänning och hålla tummarna XD Själv ser det ut som om att mina valpplaner går sådär…. MEN det är ingen fara för det kommer flera tillfällen och det viktigaste är ju att jag har min one and only 🙂 Ha en riktigt GOOO HELG!! Kramar sydländskan


Kommentera

Lindas bc

Välkommen till min sida! Här handlar det mest om hundar av rasen border collie och vallning som är mitt största intresse. Hoppas du ska trivas! Vi blir glada för tassavtryck i gästboken såväl stora som små!

Kalender

december 2008
M T O T F L S
    Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Statistik

  • 52,299 besökare

Senaste kommentarer

Kategorier


